نقش حسابداری در اقتصاد کشور

نقش حسابداری در اقتصاد کشور

نقش حسابداری در اقتصاد کشور

 

نقش حسابداری در اقتصاد کشور
نقش حسابداری در اقتصاد کشور

 

در جامعه امروز چه فرد سرمایه گذار که تصمیم به خرید یا فروش سهام می گیرد و یا بانکداری که در مورد تأیید یک تقاضای وام تصمیم می گیرد و … همگی بر اطلاعاتی اتکا می کنند که توسط دیگران تهیه شده در چنین شرایطی نیاز به حسابرسان مستقل الزامی است.

حسابرسی چیست؟

حسابرسی که ما به آن می پردازیم رسیدگی به صورتهای مالی یک شرکت توسط یک مؤسسه حسابرسی است و عبارت است از بازرسی جستجوگرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیربنای صورتهای مالی حسابرسان از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل داخلی و بازرسی مدارک ، مشاهده داراییها و اجرای سایر روش های رسیدگی تعیین می کنند که آیا صورتهای مالی نشان دهنده وضعیت مالی شرکت می باشد یا خیر.

حدود رسیدگی واحد دوره مورد رسیدگی را مشخص می کند و از حدود رسیدگی برای تعیین و محدود کردن مسئولیت حسابرسان استفاده می شود واحد مورد رسیدگی می تواند یک واحد با مالکیت فردی ، شرکت تضامنی ، شرکت سهامی یا هر سازمان دیگر باشد و دوره رسیدگی معمولاً یک سال است رسیدگی های حسابرسان مستقل مبنای گزارش حسابرسی را فراهم می آورد و حسابرسان بدون اجرای رسیدگی نسبت به مطلوبیت ارائه صورتهای مالی اظهار نظر نمی کنند.

شواهد گردآوری شده توسط حسابرسان نشان دهنده این است که داراییها مندرج در ترازنامه وجود دارد. شرکت مالک دارایی هاست و ارزیابی آن براساس اصول پذیرفته شده انجام شده است و همچنین شواهدی برای صورت سود و زیان ، ترازنامه و … گردآوری خواهند کرد. حسابرسان ، بانک ها ، شرکت بیمه کارخانه ها و … را حسابرسی می کنند.

تصمیم گیری اقتصادی به اطلاعات قابل اتکا نیاز دارد

بانکها برای وام دادن به یک شرکت به منظور کسب سود و وصول اصل آن صورتهای مالی شرکت مربوطه را به دقت بررسی می کنند.

فرمت:word

تعداد صفحات:۱۰



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *