بررسی اثر مداخله اموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده ،در خصوص انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان پایه سوم دبیرستان قم

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

بررسی اثر مداخله اموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده ،در خصوص انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان پایه سوم

دبیرستان  قم

مقدمه:

علی رغم فواید بیشمارفعالیت جسمانی بر سلامت جسم ،روان و اجتماع  متاسفانه به دلیل تغیر سبک زندگی وزندگی ماشینی میزان  فعالیت جسمانی در بچه هانسبت به سابق کاسته شده و شاهد بروزبیماریهای مرتبط با سبک زندگی بی تحرکی هستیم ؛در ایجاد عادت صحیح و اصلاح سبک زندگی .مداخلات اموزشی مخصوصا اگر با تئوری انجام شود ،تاثیر بسزایی دارد . تئوری رفتار برنامه ریزی یکی از تئوریهایی است که اثربخشی ان در برنامه های اموزشی ارتقا فعالیت جسمانی دیده شده است  .در تئوری رفتار برنامه ریزی شده قصد پیش بینی کننده رفتار است و به وسیله نگرش و هنجارهای انتزاعی شکل می گیرد. کنترل رفتاری درک شده سازه دیگری از این تئوری  است که بعدها اثر ان برقصد رفتاری و رفتار شناخته شد. به علت تطابق سازه های این تئوری با ویژگی های شخصیتی دانش اموزانونبود مطالعات کافی در خصوص تاثیر این تئوری در ایجاد رفتار فعالیت جسمانی، مطالعه خود با موضوع بررسی مداخله اموزشی مبتنی بر تئوری رفتار برنامه ریزی شده دربین دانش اموزان پسر دبیرستان قم  انجام دادیم.

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

فصل اول:کلیات   ۹

۱-۱٫مقدمه (بیان مساله و ضرورت انجام تحقیق) : ۹

کلیات مربوط به فعالیت جسمانی در دانش اموزان دبیرستانی  ۱۱

۱-۱٫تعریف فعالیت جسمانی و ورزش   ۱۱

۲-۱٫وجه تفاوت و تمایز فعالیت جسمانی با ورزش   ۱۲

وجه شباهت در این است که هم فعالیت جسمانی و هم ورزش شامل انواع هوازی انعطاف پذیری و فعالیتهای قدرتی ماهیچه ها است. تفاوت فعالیت جسمانی با ورزش در این است که هر نوع ورزشی نوعی فعالیت جسمانی است اما هر نوع فعالیت جسمانی ورزش نیست پس فعالیت جسمانی چیزی بیش از ورزش است به عنوان مثال نظافت منزل نوعی فعالیت جسمانی است، اما ورزش نیست اما مثلا فوتبال هم ورزش و هم فعالیت جسمانی است(۱۹) ۱۲

۳-۱٫انواع اصلی و مفید فعالیت جسمانی و ورزش برای دانش اموزان دبیرستانی عبارتند از ۱۲

فعالیت ایروبیک یا هوازی(قلبی عروقی) ۱۲

فعالیتهای قدرتی  ماهیچه ها : ۱۲

فعالیت های استحکام بخش  استخوانها : ۱۳

حرکات کششی: ۱۳

۴-۱٫شدت فعالیت جسمانی و ورزش   ۱۳

چه نوع فعالیت جسمانی برای زندگی بهتر است؟ ۱۴

تاثیر ورزش بر سلامت: ۱۴

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

پیشگیری از بیماریها و ناتوانی ها: ۱۴

از جنبه کنترل و درمان بیماریها و ناتوانی ها: ۱۵

ورزش بر جنبه های جسمی، روانی و اجتماعی سلامت تاثیر می گذارد. ۱۵

فواید جسمی فعالیت جسمانی : ۱۵

اثر فعالیت جسمانی برسلامتی قلب و عروق  ۱۵

۳-۲٫اثر فعالیت جسمانی بر کاهش بروز دیابت نوع دو ۱۶

اثر فعالیت جسمانی بر کاهش خطر بروز چاقی و عوارض ان  ۱۶

اثر فعالیت جسمانی و ورزش بر سرطان ها ۱۶

اثر فعالیت جسمانی در پیشگیری از پوکی استخوان  ۱۷

ب)اثرات روانی و ذهنی فعالیت جسمانی : ۱۷

ج)اثرات اجتماعی فعالیت جسمانی : ۱۷

هرم فعالیت جسمانی: ۱۷

اصول ایمنی پیشگیری از حوادث و اسیب ها ۱۸

میزان فعالیت جسمانی مورد نیاز در دانش اموزان و بر حسب شدت و نوع فعالیت جسمانی  ۱۹

عوامل موثر بر  انجام فعالیت جسمانی : ۱۹

نقش والدین در انجام فعالیت جسمانی  ۲۰

نقش جامعه در انجام فعالیت جسمانی: ۲۱

اموزش بهداشت : ۲۱

اجرای اموزش بهداشت : ۲۲

تعریف تئوری: ۲۲

تئوری اقدام منطقی و رفتار برنامه ریزی شده: ۲۲

مروری بر مطالعات انجام شد:(Review of the literature 26

الف:مطالعات داخلی  ۲۶

مطالعات خارجی: ۲۸

تعریف واژه ها و اصطلاحات: ۳۰

اگاهی  ۳۰

نگرش   ۳۰

فعالیت جسمانی دانش اموزان(physical activity) 31

قصد رفتاری  ۳۱

هنجارهای اجتماعی  ۳۲

قدرت درک شده: ۳۲

فصل دوم ۳۳

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

اهداف،سوالات وفرضیات پژوهش   ۳۳

– اهداف: ۳۴

الف – هدف اصلی(کلی): ۳۴

ب – اهداف فرعی (جزئی) ۳۴

هدف کاربردی : ۳۴

فرضیات پژوهش: ۳۴

فصل سوم ۳۶

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

موادوروش ها ۳۶

– نوع و روش تحقیق: ۳۶

جامعه و نمونه آماری و روش نمونه‌گیری  ۳۶

دلایل انتخاب گروه هدف: ۳۷

معیارهای ورود به مطالعه: ۳۷

معیارهای خروج: ۳۷

ملاحضات اخلاقی: ۳۸

متغیرهای مورد بررسی طبق جدول  ۳۸

ابزار گرد آوری داده‌ها: ۳۹

روایی و پایایی ابزار گرد اوری داده ها ۴۰

روش اجرای پروژه: ۴۱

تعداد جلسات اموزشی ومدت اموزش : ۴۱

نوع اموزش   ۴۱

مکان های اموزش : ۴۱

روشهای اموزشی: ۴۱

نوع وسایل کمک اموزشی استفاده شده: ۴۱

روشهای اجراء: ۴۱

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها: ۴۲

جداول برنامه های اموزشی فرم تدوین یک جلسه اموزشی: ۴۲

محدودیت ها ومشکلات پژوهش   ۷۳

فصل چهارم ۷۴

اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان

یافته های پژوهش   ۷۴

بحث و نتیجه گیری  ۸۴

نتیجه گیری نهایی: ۸۷

۲۳ – فهرست منابع : ۸۸

پیوست ها : ۹۲

پرسشنامه پژوهشی  ۹۲

 

کتابچه اموزشی: ۱۰۰

فعالیت جسمانی و ورزش   ۱۰۰

(راهنما برای ارتقاءسطح فعالیت جسمانی و ورزش در دانش اموزان دبیرستان) ۱۰۰

چرا باید ورزش و فعالیت جسمانی داشته باشیم  ۱۱۰


تعداد صفحات: ۲۰۲ صفحه

فرمت پایان نامه : word

لینک خرید و دانلود پایان نامه اثر مداخله اموزشی بر انجام فعالیت جسمانی دانش اموزان: