زندگینامه شهید بهنام محمدی

[metaslider id=602]


زندگینامه شهید بهنام محمدی
زندگینامه شهید بهنام محمدی

زندگینامه شهید بهنام محمدی

فایل آماده زندگینامه شهید بهنام محمدی

در این مقاله به تشریح زندگینامه شهید بهنام محمدی و شرح فداکاری ها و بزرگمنشی این نوجوان می پردازیم.امید است دانش آموزان  ادامه دهنده  راه این شهید باشند و از زندگینامه او درس ایثار و از خودگذشتگی بگیرند.روحش شاد و یادش گرامی باد.

مقدمه

بهنام در تاریخ ۱۳۴۵/۱۱/۱۲ در منزل پدر بزرگش در خرمشهر به دنیا آمد. ریزه بود و استخوانی اما فرز چابک بازیگوش و سرزبان دار. شهریور ۱۳۵۹ بود که شایعه حمله عراقی ها به خرمشهر قوت گرفته بود خیلی ها داشتند شهر را ترک می کردند باور نمی کرد که خرمشهر دست عراقی ها بیفتد اما جنگ واقعاً شروع شده بود بهنام تصمیم گرفت بماند بمباران هم که می شد بهنام ۱۳ ساله بود که می دوید و به مجروحین می رسید.زندگینامه شهید بهنام محمدی.

از دست بنی صدر آه می کشید که چرا وعده سر خرمن می دهد. مدافعین شهر با کوکتل مولوتف و چند قبضه سلاح (کلاش و ژ۳) مقابل عراقی ها ایستاده بودند بعد رئیس جمهور گفته بود که سلاح مهمات به خرمشهر ندهید. به سقوط خرمشهر چیزی نمانده بود. بهنام می رفت شناسایی چند بار او گفته بود ((دنبال مامانم می گردم گمش کردم)) عراقی ها فکر نمی کردند بچه ۱۳ ساله برود شناسایی رهایش می کردند .یکبار رفته بود شناسایی عراقی ها گیرش انداختند و چند تا سیلی آبدار به او زدند جای دست سنگین مامور عراقی روی صورت بهنام مانده بود وقتی بر می گشت دستش را روی سرخی صورتش گرفته بود هیچ چیز نمی گفت فقط به بچه ها اشاره می کرد عراقی ها کجا هستند و بچه ها راه می افتادند…

فرمت:word

تعداد صفحات:۱۵