سیستم حقوق و دستمزد موسسه کوثر

پایان نامه حسابداری سیستم حقوق و دستمزد

پایان نامه حسابداری سیستم حقوق و دستمزد


نگاهی به حسابداری و سیستم حقوق و دستمزد موسسه غیرانتفاعی کوثر یزد

موسسه غیرانتفاعی کوثر یزد در سال ۱۳۷۲ جهت انجام فعالیتهای اقتصادی و بمنظور تامین منابع مالی طرح بزرگ انتقال آب استان یزد، تاسیس شد.

این موسسه با حمایت و راهنمائیهای مرحوم حجت الاسلام والمسلمین صدوقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید یزد توانست با استفاده از کمکهای مردمی، همچنین فعالیتهای مجاز اقتصادی، اولین بخش از اعتبار این پروژه عظیم را به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال، تامین نماید.

پایان نامه حسابداری سیستم حقوق و دستمزد
پایان نامه حسابداری سیستم حقوق و دستمزد

هرچند اجرای طرح خط اول انتقال آب استان ، تاثیرات بسیار چشم گیری را بجای گذاشت ، ولیکن با توجه به محدودیت حجم آب انتقالی، تامین آب شرب استان در سنوات آتی مخاطره ای جدی بر سر راه مردم و مسئولین محترم استان میباشد که این امر علاوه بر مشکلات فعلی مبنی بر عدم وجود آب قابل تخصیص به صنایع میباشد و بهمین دلیل طرح انتقال آب از سر شاخه های کارون و زاگرس به مناطق مرکزی  و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای مازندران مطرح و در حال انجام مطالعات اولیه می باشد که با توجه به برآوردهای اولیه و حجم عظیم کار و سرمایه گذاری ، عزم ملی را جهت اجرا ، طلب می نماید.

اهمیت سیستم حقوق و دستمزد

هزینه حقوق و دستمزد نشان دهنده سهم نیروی کار در تولید محصولات و ارائه خدمات بوده ویکی از مهمترین هزینه های عملیاتی اکثر مؤسسات است.

هزینه دستمزد به عنوان یکی از عوامل مهم هزینه مستلزم اندازه گیری، کنترل و تجزیه وتحلیل مستمر می باشد. اقزایش تولید که به کاهش بهای تمام شده هر واحد منجر می گردد، توأم با افزایش نرخهای دستمزد و مزایای مربوط، موجب افزایش روند استفاده از تجهیزات ماشینی و پیشرفته به منظور تولید بیشتر با ساعات کار کمتر گردیده است. تغییرات در استفاده از نیروی کار، اغلب تغییرات در روشهای پرداخت پاداش را ایجاب می نماید و این امر خود موجب تغییراتی در نحوه حسابداری هزینه های دستمزد می گردد. طبق آخرین تجزیه و تحلیلها، پرداختهای دستمزد به طور مستقیم یا غیرمستقیم، بر مبنای درجه مهارت کارگران صورت می گیرد

وظایف حسابداران در مورد هزینه حقوق ودستمزد از ساده ترین و در عین حال بااهمیت ترین آنها است. محاسبه و پرداخت درست وبه موقع حقوق و دستمزد یکی از عوامل مؤثر در ایجاد رابطه مطلوب بین کارکنان (کارگران) و کارفرما می باشد.

مدارک سیستم حقوق ودستمزد که به درستی تهیه و به آسانی قابل فهم باشند نیز یکی دیگر از عوامل با اهمیت در برقراری رابطه مناسب بین مدیریت مؤسسات، کارکنان و مقامات قانونی از قبیل ادارات کار، بیمه و دارایی و…. می باشد.


فرمت:word

تعدادصفحات:۴۰



دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *