منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها

منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها

منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها

مقدمه

منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها
منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها

امروزه با رشد وگسترش استفاده از منسوجات بی بافت در صنایع مختلف، تکنولوژی تولید و مصارف آنها به طور مداوم در حال تغییر وتحول است. اکثر  کاربرد این منسوجات در مصارف پزشکی و بهداشتی است که عمده بخشهای محصولات بهداشتی شامل پوشکهای بچه، دستمالهای مرطوب، لباسهای کار مخصوص و غیره می باشند که امروزه با توجه به پیشرفتهای اخیر، این محصولات نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. همچنین با استفاده از منسوجات بی بافت می توان به وسایل پزشکی با دوام در برابر حرارت، تغییر شکل ومقاومت در برابر پرتوهای  دست یافت.

از کاربردهای دیگر این منسوجات مصارف خانگی و در تولید محصولاتی همچون انواع پارچه ها یا مواد مخصوص در پاک کردن سطوح، خشک کننده های بادوام، چرم مصنوعی، منسوجات میکروفیبری، بی بافت های پلی وینیل الکل، شستشو دهنده های وسایل صوتی و تصویری، اسفنج های شستشو وپوشال های مصرفی در کفپوشها اشاره کرد. همچنین استفاده از بی بافت ها در مصارف پوشاک شامل آسترهای داخلی، پارچه های محافظ، روکش کفش و کالاهای محافظ در برابر گرما و سرما وهمچنین استفاده در مصارف فنی وتکنیکی شامل تولید عایق های حرارتی، صوتی – الکتریکی، کاربردهای منحصر به فردی را در صنایع دیگر ایجاد نموده است. البته منسوجات بی بافت اسپان باند نیز می تواند جهت پوشاندن پشت کفپوشها، تولید ژئوتکستایل ها و منسوجات پزشکی و بهداشتی قابل بازیافت بکار  گرفته شود.

حال در این جا، جزئیات مصارف منسوجات بی بافت در صنایع مختلف به اجمال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کاربرد منسوجات بی بافت در مصارف بهداشتی

همانطور که بیان شد توسعه بکارگیری منسوجات بی بافت در محصولات بهداشتی ازطریق بالا بردن کیفیت محصول و افزایش تولید آن توصیف  می گردد.

در گذشته در این محصولات از الیاف طبیعی استفاده می شد ولیکن در دهه اخیر مصرف این محصولات به دلیل خطر انتقال عفونت به صورت یکبار مصرف در کالاهای پزشکی توسعه یافته است…

تعداد صفحات : ۴۲ صفحه

فرمت فایل : word – doc

لینک خرید و دانلود پایان نامه با عنوان منسوجات بی بافت و کاربردهای آنها