پایان نامه ادبیات فارسی در یزد

پایان نامه ادبیات فارسی در یزد

پایان نامه ادبیات فارسی خود را به ما بسپارید.

  • انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی در گرایش های مختلف:
  • ادبیات پایداری
  • ادبیات کودک و نوجوان
  • ادبیات تطبیقی
  • ویرایش و نگارش
  • ادبیات معاصر
  • آموزش زبان فارسی
  • ادبیات عامه
  • ادبیات روایی
  • نظریه و نقد ادبی

تیم ما متشکل از افراد متخصص در زمینه زبان و ادبیات فارسی با انجام بیش از ۱۵۰ مقاله زبان و ادبیات فارسی می توانند رهگشا و حلّال مشکلات شما در زمینه نگارش پایان نامه های مرتبط با زبان و ادبیات فارسی باشند.

همان طور که می دانید رشته زبان و ادبیات فارسی از رشته های گروه علوم انسانی می باشد. هدف از ارائه این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ایجاد مهارت کافی در متون ادبیات فارسی و اصطلاحات و دستور زبان ادبیات فارسی می باشد. رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد در ۹ گرایش ارائه شده است. ما در هر ۹ گرایش دارای افراد توانمند و با دانش هستیم که می توانند مشاوره و راهنمایی مناسب را به شما عزیزان ارائه نمایند.

تلفن تماس مستقیم با کارشناسان ارشد نگارش پایان نامه: ۰۹۲۱۴۴۱۲۷۴۰

فارسی ( / ˈ p ɜːr ʒ ən , – ʃ ən / ) که با نام مستعار فارسی نیز شناخته می شود ( فارسی , Fārsī ,[fɒːɾˈsiː] ( گوش دادن ) )، یک زبان ایرانی غربی است که متعلق به شاخه ایرانی زیرمجموعه هند و ایرانی زبان‌هایهند و اروپایی است . فارسی زبانی متکثر است که عمدتاً در ایران ، افغانستان و تاجیکستان به طور رسمی در سه نوع استاندارد قابل فهم متقابل ، یعنی فارسی ایرانی (به طور رسمی به نام فارسی شناخته می شود )، فارسی دری (به طور رسمی به عنوان دری شناخته می شود) صحبت و استفاده می شود. از سال ۱۹۶۴) و فارسی تاجیکی ( از سال ۱۹۹۹ رسماً تاجیکی شناخته می شود ). همچنین به طور بومی در گونه تاجیکی توسط جمعیت قابل توجهی در ازبکستان ، و همچنین در سایر مناطق با تاریخ فارسی در حوزه فرهنگی ایران بزرگ صحبت می شود. این رسما در داخل ایران و افغانستان با الفبای فارسی مشتق شده از خط عربی و در تاجیکستان با الفبای تاجیکی برگرفته از خط سیریلیک نوشته می شود .

فارسی جدید ادامه فارسی میانه ، زبان رسمی امپراتوری ساسانی (۲۲۴-۶۵۱ پس از میلاد) است، که خود ادامه فارسی باستان است که در امپراتوری هخامنشیان (۵۵۰-۳۳۰ پ.م.) استفاده می شد. در منطقه پارس ( پارس ) در جنوب غربی ایران سرچشمه گرفته است. دستور زبان آن مشابه بسیاری از زبان های اروپایی است.

در طول تاریخ، زبان فارسی توسط امپراتوری‌های مختلفی که در آسیای غربی ، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی متمرکز بودند، معتبر می‌دانستند . فارسی باستان به خط میخی پارسی باستان بر روی کتیبه‌های قرن ششم و چهارم قبل از میلاد گواهی شده است . پارسی میانه در خط‌های آرامی ( پهلوی و مانوی ) بر روی کتیبه‌ها و در کتاب‌های مقدس زرتشتی و مانوی از قرن سوم تا دهم گواهی شده است (رجوع کنید به ادبیات فارسی میانه ). ادبیات جدید فارسی برای اولین بار در قرن نهم پس از قرن نهم ثبت شدفتح ایران توسط مسلمانان ، از آن زمان به بعد خط عربی را پذیرفتند.

فارسی اولین زبانی بود که از انحصار عربی بر نوشتن در جهان اسلام عبور کرد و شعر فارسی در بسیاری از دربارهای شرقی به یک سنت تبدیل شد. همانطور که دانشمند بریتانیایی دیوید جی. هوگارت اظهار داشت: «هرگز اسیر با سرعت و زیرکی بیشتر از زبان عربی توسط ایران اسیر نشده است». این زبان به طور رسمی به عنوان زبان بوروکراسی حتی توسط غیر بومی زبانان، مانند عثمانی ها در آناتولی ، مغول ها در جنوب آسیا و پشتون ها استفاده می شد.در افغانستان این زبان بر زبانهای رایج در مناطق همجوار و فراتر از آن، از جمله سایر زبانهای ایرانی، ترکی ، ارمنی ، گرجی و هندوآریایی تأثیر گذاشت . همچنین تأثیری بر زبان عربی گذاشت، در حالی که در قرون وسطی واژگان زیادی را از آن وام گرفت.

شاهنامه فردوسی 

پایان نامه ادبیات فارسی خود را به ما بسپارید.

برخی از مشهورترین آثار ادبی جهان از قرون وسطی، مانند شاهنامه فردوسی ، آثار مولانا ، رباعیات عمر خیام ، پنج گنج نظامی گنجوی ، دیوان حافظ ، همایش پرندگان اثر. عطار نیشابور و متفرقه گلستان و بوستان سعدی شیرازی به فارسی نوشته شده است. نیما یوشیج ، احمد شاملو ، از شاعران برجسته معاصر فارسی زبان هستند.سیمین بهبهانی ، سهراب سپهری ، رهی معیری ، مهدی اخوان ثالث و فروغ فرخزاد .

پایان نامه ادبیات فارسی خود را به ما بسپارید. https://parstahghigh.ir/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c/

تقریباً ۱۱۰ میلیون فارسی زبان در سراسر جهان وجود دارد که شامل فارس‌ها ، لرها ، تاجیک‌ها ، هزاره‌ها ، آذری‌های ایران ، کردهای ایران ، بلوچ‌ها ، تات‌ها و ایماق‌ها می‌شود . اصطلاح Persophone همچنین ممکن است برای اشاره به سخنران فارسی استفاده شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *