در پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه امید به آینده شغلی و اقتصادی دانش آموزان سال سوم رشته ریاضی، تجربی و انسانی پرداخته شد. روش تحقیق به صورت علّی، مقایسه ای و ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسش نامه یومان ویتنی امید به آینده شغلی، اقتصادی می باشد.
جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان سال سوم متوسطه بود و به جهت تعداد زیاد تقریباً ۱۰% آنها که حدود ۱۵۰ نفر بودند از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی انتخاب شدند.
۱- بین میزان امید به آینده دانش آموزان رشته ریاضی با دانش آموزان رشته تجربی تفاوت معناداری وجود دارد.
۲- بین میزان امید به آینده دانش آموزان رشته ریاضی با دانش آموزان رشته ادبیات تفاوت معناداری وجود دارد.
۳- بین میزان امید به آینده دانش آموزان رشته ادبیات با دانش آموزان رشته تجربی تفاوت معناداری وجود دارد.
که پس از تجزیه و تحلیل داده ها توسط واریانس یک طرفه فرضیه ۱ و ۲ در سطح ۵% تأئید و فرضیه سوم در سطح ۵% رد شد.
فهرست مطالب
موضوع صفحه
احساس موفقیت واحساس شکست و ارتباط آن با ناامیدی ۱۶
درماندگی و ارتباط آن با شغل.. ۲۱
شیوه های مقابله با فرسودگی شغلی.. ۲۳
دیدگاه اسلام درباره امید و ناامیدی ۲۶
جملات برخی از بزرگان در زمینه امیداوری.. ۳۰
از خود بیگانگی و رابطه آن با ناامیدی.. ۳۱
احساس تنهایی و رابطه آن با ناامیدی.. ۳۲
پوچی و بی هدفی و ارتباط آن با ناامیدی.. ۳۳
روش تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………۴۱
ضمائم ………………………………………………………………………………………………………………………….۵۹