فیبر نوری و جایگاه آن در ایران – پاورپوینت

فیبر نوری و جایگاه آن در ایران

فیبر نوری و جایگاه آن در ایران – پاورپوینت

روزگاری انسان در برابر کوه می ایستد و فریاد می زند اما ناگاه متوجه می شود کسی با همان صدا همان کلمات را فریاد می کند روزگاران می گذرد و بعدها با اتصال دو قوطی خالی توسط یک رشته نخ آیفونی با برد کم اختراع می کند اما درسال ۱۸۷۵ میلادی مصادف ۱۲۵۴ شمسی گراهام بل با همکاری دوستش واتسن موفق به اختراع تلفن شد و در ژانویه ۱۸۷۶ میلادی دستگاه تلفن بل به کار افتاد . زمان می گذرد و در سال ۱۸۹۶ دانشمندان می توانند ارتباطات تلفنی بی سیم را اختراع کنند اما در سال ۱۹۶۰ با بوجود آمدن شبکه اینترنت ارتباطات به اوج خود میرسد ولی حس زیاد خواهی بشر باز مرتفع نشده و به ارتباطات با سرعت بیشتر چشم می دوزد و در نهایت با اختراع لیزر بشر گام نخست برای ایجاد بستری با سرعت نور را پی ریزی میکند و با اختراع فیبر نوری به آرزوی خود نزدیک می گردد.

حال آنکه آینده همیشه آبستن تکنولوژی های جدیدتری خواهد بود…

فیبرنوری محیط انتقال اطلاعات است که از رشته های بسیار نازک که جنس پایه آن شیشه میباشد و سیگنالی که دراین محیط انتقال ؛جریان می یابد سیگنال نوری درمحدوده امواج مادون قرمز می باشد که از ۸۵۰ تا ۱۶۲۵ نانومتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این محیط انتقال در واقع یک موجبر استوانه ای عایق می باشد که از دو استوانه  تودرتوی هم محور تشکیل شده است. استوانه داخلی موسوم به مغزی یا هسته (core) می باشد و لایه استوانه خارجی موسوم به غلاف یا پوشش (cladding ) است و هر دو داخل یک پوشش پلاستیکی (buffer coating) جهت حفاظت در مقابل رطوبت و کلیه موارد آسیب پذیر می باشد.

شرط انتشار سیگنال نوری در فیبراین است که ضریب شکست مغزی بزرگترازضریب شکست غلاف باشد .

فیبر نوری و جایگاه آن در ایران
فیبر نوری و جایگاه آن در ایران

فرمت: پاورپوینت ppt 

تعداد اسلاید:۲۰

دانلود پاورپوینت فیبر نوری از لینک زیر:

لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت برای شما فعال خواهد شد.

همچنین لینک دانلود به آدرس ایمیلی که وارد می نمایید نیز ارسال می شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *