بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و اشتغال فردی پایدار در بین قشر جوان جویای کار ۲۰ تا ۳۵ ساله

بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و اشتغال

بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و اشتغال فردی پایدار در بین قشر جوان جویای کار ۲۰ تا ۳۵ ساله

بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و اشتغال
بررسی رابطه شبکه های اجتماعی و اشتغال

چکیده

هدف این پژوهش بررسی شبکه های اجتماعی و اشتغال فردی پایدار در بین قشر جوان جویای کار ۲۰ تا ۳۵ ساله میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق توصیفی می باشد.

شبکه اجتماعی به عنوان یکی از مبین های دسترسی به فرصت های اجتماعی و از جمله فرصت های شغلی در نظریات بسیاری مطرح گردیده است. از این جهت بررسی آن در میان جمعیتی که واجد شرایط کاری و جویای کار هستند اهمیت دارد. ایجاد یک کسب و کار جدید همواره دارای چالش های خاص خود بوده و یکی از مهمترین دغدغه های افراد در این حوزه ، دسترسی به مجموعه ای از کاربرانی است که از  کالا یا خدمات آنها استفاده می کنند. نقش شبکه های مجازی در دسترسی آسانتر به استفاده کنندگان از کالا یا خدمات می تواند مفید و مؤثر باشد. وضعیت شغلی با ابعاد فرصت های ایجاد شده برای دست یابی به مشاغل متناسب با تحصیلات و تخصص و امکان موفقیت در آن یکی از سازه هایی است که تغییرات آن توسط نظریه پردازان شبکه های اجتماعی مثل لین، بارت و به طور خاص و برای این تحقیق گرانوویتر مورد بررسی نظری قرار گرفته است و بدین جهت در این مقاله مبنا و چارچوب نظری تحقیق را تشکیل می دهد. روش پژوهش در این مطالعه پیمایش و اطلاعات از طریق پرسش نامه از میان ۵۰ نفر از افراد دارای خود اشتغالی  است. با روش نمونه گیری سهمیه ای و حجم نمونه ای با تعداد ۵۰ نفر، متغیرهای این پژوهش مورد سنجش قرار گرفته اند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که به طور کلی شبکه های  اجتماعی با وضعیت شغلی جمعیت ۲۰ تا ۳۵ سال هدف ما دارای رابطه ای مثبت است.

کلیدواژه ها: شبکه های اجتماعی، اشتفال فردی، اشتغال پایدار

فرمت مقاله: word – docx قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۱۶ صفحه

جهت خرید و دانلود این مقاله از لینک خرید زیر استفاده فرمایید:


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *