مقاله بهداشت روانی در دوران سالمندی

بهداشت روانی در دوران سالمندی

بهداشت روانی در دوران سالمندی
بهداشت روانی در دوران سالمندی

بهداشت روانی در دوران سالمندی

مقدمه

مقاله بهداشت روانی در دوران سالمندی

خانواده گروه کوچکی است که از زن و شوهر و فرزند یا فرزندان تشکیل می شود.عضو خانواده

بودن یعنی در نوعی شبکه عاطفی سهیم بودن، به یک گروه اجتماعی تعلق داشتن، تاریخ مشترک داشتن و به محیط زندگی خاصی عادت کردن و اهمیت خانواده نیز به خاطر همین دستاوردها می باشد.شخصیت کودک در خانواده شکل می گیرد خود این محیط در محیط بزرگ تری تحت عنوان جامعه جای می گیرد. پس خانواده به شدت از فرهنگ جامعه تاثیر می پذیرد و شکل می یابد.خانواده از این نظر اهمیت دارد که محل انتقال سنت ها، باورها و انواع….

بهداشت روانی در دوران سالمندی

 

پیری آخرین مرحله زندگی انسان است، با این همه، اتفاق‌های زیادی در آن روی می‌دهد؛ مهارت‌های ذهنی، شخصیت و روابط اجتماعی تغییر شکل می‌یابد.

این دوره نیز گرفتاری‌های خاص خود را دارد که اگر فرد از قبل آمادگی پیدا نکند احتمال دارد که سلامت روانی خود را از دست بدهد، از رویدادهای مهم این دوره می‌توان بازنشستگی، یائسگی در مورد زن‌ها، ترک خانه به وسیله فرزندان، فوت یکی از طرفین، به خطر افتادن سلامتی و برخی بیماری‌ها، از جمله بیماری آلزایمر و سایر اختلال‌های پیری را نام برد.

همان طور که اشاره شد، در این دوره، سالمند از زندگی گذشته‌ خود ترازنامه‌ای تهیه می‌کند و در آن اعمال مثبت و منفی را در نظر می‌گیرد. اگر به این نتیجه برسد که گذشته‌ پرباری داشته است، احساس رضایت و کمال خواهد کرد و بقیه عمر خود را با رضایت به سر خواهد…


مناسب رشته های پودمانی مدیریت خانواده

منحصر به فرد و ناموجود در اینترنت

فرمت مقاله:word

تعداد صفحات:۲۴


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا