پیشرفت سرمایه گذاری و حوزه تجارت در کرواسی

بسمه تعالی

 

پیشرفت سرمایه گذاری و حوزه تجارت در کرواسی

 

ما میتوانیم نتیجه بگیریم که قدرت فوق العاده چانه زدن در معامله توسط تولید کنندگان در صنعت ساخت مبلمان مهمترین تاثیر را روی میزان پیشرفت در شاخه صنعتی مربوطه دارد . بر خلاف تاثیرات نامطلوبی که به طور معمول توسط چانه زنی های تولیدکنندگان صنعت مبلمان ایجاد می شود استراتژی دولت rh (آر-اچ) برای پیشرفت صنعت چوب باید به اصلاحاتی بیانجامد که بتواند تاثیرات منفی و زودگذر انحصار روی سازندگان داخلی را از بین ببرد . این اولا اشاره به طرح استقرار مجدد بازار مواد خام دارد که هزینه های سازندگان را کاهش خواهد داد و همچنین باعث قبول سریعتر تقاضای بازار رایج خواهد شد . همچنین آزاد سازی منبع تولید برق مسلما تاثیر مثبتی روی پیشرفت صنعت ساخت نبلمان کروات در آینده خواهد داشت .

۳-۵- قدرت چانه زدن خریداران

نظر به استقلال جمهوری کروات اکثر سازندگان داخلی موقعیت خود را نسبت به فروش محصول در بازار ایالت قبلی تشخیص دادند . هنگامیکه نوبت به بازار خارجی می رسد میبینیم که اگر چه سازندگان تماس مستقیمی با عمده فروشان و خرده فروشان خارجی نداشتند ,  اما محصولاتشان را توسط شرکت پخش ” EXPORTDRVO ” صادر می کردند . بعد از اظهار استقلال و از دست رفتن بازارهای قبلی , تلاش های بیشتری برای رسیدن به بازارهای جدید انجام پذیرفت . بعد از اینکه شرکت ” EXPORTDRVO ” صادرات مبلمان سازندگان داخلی را به طور جدی کاهش داد , سازندگان با کمک مجلس کرواسی استقلال را در تجارت آغاز کردند.

آنها از نمایشگاهها بازدید کردند و با خریداران خارجی تماس برقرار کردند , گرچه سطح پایین مهارتهای مدیریتی ,  بی تجربگی و دانش ضعیف زبان خارجی به طرزی نامطلوب روی تشدید همکاریهای تجاری و رشد صادرات مبلمان منعکس شد. با توجه به افزایش جهانی رقابت در صنعت ساخت مبلمان خصوصا بین سازندگان چینی اخیرا گرایش برای همکاریهای مستقیم بین خود سازندگان و فروشگاه های زنجیره ای خرده فروش مشهود شده است که البته این همکاری ها به قصد کاهش هزینه ها و گریختن از دست آژانس های واسطه کار انجام می گیرد.

همچنین نظر به رقابت های رو به افزایش و تولیدات زیاد مبلمان در بعضی کشورها , قدرت چانه زدن فروشگاه های زنجیره ای خرده فروش که به کاهش مستمر هزینه های محصولات اصرار می ورزند نیز در حال افزایش می باشد. همچنین کاهش تقاضای مبلمان در مهمترین بازارهای ما خصوصا در آلمان روی افزایش فشار بر سازندگان داخلی برای کاهش قیمت محصولاتشان اثر داشته است.

علاوه بر اینها عده کمی از سازندگان داخلی مستقیما قطعاتی از مبلمان را برای سازندگان سرشناس خارجی می ساختند مثل TVIN.D.D  برای IKEA . سازندگان داخلی بر اساس طرح ها و برنامه های خود خریداران مبلمان را تولید می کنند و کمتر در خود فاز به روز آوری محصول فعالیت دارند.

قدرت چانه زدن خریداران در این مورد بیشتر مورد تاکید است , چون در این رابطه تجاری تعریف شده در فوق خریداران کاهش قیمت هر واحد محصول را تقاضا دارند در حالیکه توافق بین آنها ادامه دارد.

بر اساس بعضی تحقیقات اخیر در بازار فاکتور های اصلی تعیین کننده در هنگام خرید مبلمان طرح و قیمت می باشند که این ها خود دلیل و مدرکی بر نتیجه گیری ما هستند مبنی بر اینکه قدرت چانه زدن خریداران در صنعت مربوطه نقش قابل ملاحظه ای دارد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *